چگونه از گربه نگهداری کنیم
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
حتما شنیده اید که گربه ها هفت زندگی دارند؟ ممکن است درست باشد ... یا ممکن است نباشد! اما یک چیز قطعی است ، گربه شما با مراقبت مناسب می تواند زندگی سالم و طولانی داشته باشد! اگر تصمیم دارید یک گربه را به فرزندی قبول کنید یا می خواهید همه چیز را در مورد همراه مورد علاقه خود بدانید ، از شما دعوت می کنیم این مقاله را بخوانید تا از گربه خود مانند مرغ مادر مراقبت کنید!
 

چگونه یک گربه انتخاب کنیم؟

 

قبل از پذیرش گربه ، باید بدانید  که چه نوع گربه ای مناسب  شما و خانواده شما است ، به عنوان مثال ممکن است از خود بپرسید:

  • گربه تازه متولد شده بهتر است یا گربه بالغ؟
  • آیا من گربه مو بلند یا مو کوتاه را ترجیح می دهم؟
  • بهتر است زن یا مرد به فرزندی بپذیرید؟
  • آیا من یک گربه اصیل را ترجیح می دهم یا این برای من مهم نیست؟

اگر از قبل اندازه ، سن ، جنس ، نژاد و / یا ظاهر حیوانی را که می خواهید به فرزندی قبول کنید ، تصور می کنید ، توصیه می کنیم کمی درباره خصوصیات حیوانات تحقیق کنید گربه ای که امیدوارید از آن استفاده کنید ، زیرا ، شاید تعجب کنید و ببینید حیوان با سبک زندگی شما مطابقت ندارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید خانه آرام باشد ، سیامی بهترین گزینه نخواهد بود ، زیرا آنها گربه هایی هستند که معمولاً میو میو می کنند. به همین ترتیب ، یک ایرانی زیبا است اما اگر خانه ای پر از مو نمی خواهید ، باید روزانه کت آنها را مسواک بزنید.

بچه گربه یا گربه بالغ بهتر است؟

 

همه بچه گربه ها را دوست دارند ، زیرا آنها ناز ، سرگرم کننده و نوازش می کنند ، اما بیایید اشتباه نکنیم که از گربه ها مانند "نوزادان" مراقبت کنیم. تا زمانی که یک بچه گربه آماده جدایی از مادر خود باشد ، قادر به راه رفتن ، دویدن ، پریدن و صعود مانند معادل گربه سانان یک پسر ده ساله خواهد بود. علاوه بر این ، در عرض چند ماه ، شما یک گربه بالغ در خانه خود خواهید داشت!

گربه یک حیوان خانگی عالی است ، آنقدر دوست دارد که در یک خانواده زندگی کند و به اندازه کافی مستقل است که فقط در ساعاتی که شما و خانواده خود در خانه نیستید در خانه زندگی کند ، اما اگر یک بچه گربه را انتخاب می کنید باید در نظر بگیرید او در ماه های اول زندگی خود نیاز به توجه زیادی دارد. بچه گربه های کوچک برای ایجاد یک شخصیت دوست داشتنی در اطراف شما نیاز به توجه و همراهی دارند. 

آیا من گربه مو بلند یا مو کوتاه را ترجیح می دهم؟

اگر گربه ای با موهای بلند زیبا ، گربه مو کوتاه یا برعکس گربه ای بدون مو مانند گربه معروف اسفنکس را ترجیح می دهید خوب فکر کنید. برای این کار باید توجه داشته باشید که مراقبت از یک گربه مو بلند به طور مداوم به توجه شما احتیاج دارد ، زیرا شما باید آن را مسواک بزنید یا خانه شما پر از مو به خصوص مبل ، لباس و تخت خواهد بود!

یک گربه مو کوتاه نیز نیاز به مسواک زدن دارد و همچنین در اطراف خانه موهای خود را از دست می دهد ، اما مقدار آن همیشه بسیار کمتر خواهد بود و فرکانس مسواک زدن می تواند دو بار در هفته فاصله داشته باشد ، به جز در فصل molting.

اگر نمی خواهید گربه خود را مسواک بزنید ، گربه اسفنکس بهترین شرط شماست. Sphinx Cat نژادی از گربه ها است که چنان کت نازکی دارد که در نگاه اول کاملاً بدون مو ظاهر می شود!

مرد یا زن؟

 

این انتخاب به نحوه تعامل شما با گربه بستگی دارد ، زنها و مردها رفتارهای متفاوتی دارند. به عنوان یک قاعده کلی ، ماده ها به طور کلی از مردان محبت بیشتری دارند اما اگر ببینند صاحبشان با گربه های دیگر ارتباط برقرار می کند ، حسادت بیشتری هم دارند! در حالی که مردان تمایل به استقلال بیشتری دارند ، این بدان معنا نیست که نیازی به دریافت عشق و توجه شما ندارند ، اما مطمئناً در صورت نیاز به شما نزدیک می شوند. نرها کمی بزرگتر از ماده ها هستند و گربه شما احتمالاً رفتار پرخاشگرانه و تندتری نسبت به زن شما خواهد داشت.

از طرف دیگر ، مشکل فصل شل شدن گربه ها وجود دارد. نرهایی که عقیم نشده و در گرما نباشند ، غریزه جنسی خود را مقدم بر هر اولویت دیگری می دانند! یک مرد گرما خورده که نمی تواند بیرون برود ، عصبی و تحریک پذیر خواهد بود. گربه ها نیز در فصل شكار زدن بی قرار خواهند بود و برای جذب گربه های دیگر شروع به میهو می كنند. به دلایلی که در اینجا توضیح داده شد ، اخته کردن حیوان نکته بسیار مهمی برای قدردانی از گربه ما است.

آیا من یک گربه اصیل را ترجیح می دهم یا این برای من مهم نیست؟

 

سالانه میلیون ها گربه بی خانمان در پناهگاه حیوانات ذبح می شوند ، زیرا آنها کسی را پیدا نمی کنند که بخواهد به درستی از آنها مراقبت کند. وقتی می خواهید گربه بدست آورید ، به فکر فرزندخواندگی در یک پناهگاه باشید ، یک زندگی را نجات دهید! همچنین ارزانترین راه برای واکسینه شدن حیوانی است . 

برخی دیگر گربه هایی را که در خیابان رها شده می پذیرند. اگر این مورد شما است ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که گربه خود را به دامپزشک ببرید تا واکسینه و کرم خورده شود.

اگر به دنبال یک گربه نژاد هستید می توانید به دنبال پرورش دهندگان در منطقه خود باشید. پرورش دهندگان گربه های نژاد خوب با نیازهای گربه ها بسیار آشنا هستند. مراقب "معاملات خوب" و پرورش دهندگانی باشید که فقط می خواهند بدون نگرانی از سلامتی حیوان درآمد کسب کنند.

غذای گربه

جمله "شما همان چیزی هستید که می خورید" برای گربه ها به همان اندازه که برای انسان صادق است! غذای با کیفیت گربه خود را تغذیه کنید و گربه سالمی خواهید داشت. همانند غذای ما ، غذاهای خوشمزه ای برای گربه ها پیدا می کنید که برای سلامتی آنها مفید است اما همچنین غذاهای ناخواسته نیز مفید است. یک میان وعده کمتر سالم نباید به گربه شما آسیب برساند ، اما آن را به یک عادت تبدیل نکنید!

آیا گربه من می تواند گیاهخوار باشد؟

اجداد گربه های وحشی خانگی شکارچی بودند و گربه ما این غریزه را حفظ کرد. ممکن است گربه شما یک پرنده یا موش کوچکی را که شکار کرده برای شما بیاورد ، این رفتار به ابتدایی ترین غرایز او پاسخ می دهد و شما می توانید به آنچه او به شما پیشنهاد می دهد افتخار کنید! این روش تشکر از شما برای کاری است که برای او انجام می دهید. این غریزه را در هنگام جهش حیوان روی اسباب بازی های نرم ، اسباب بازی به شکل موش صحرایی و یا این که بعد از نشانگر لیزر اجرا می شود ، مشاهده خواهید کرد.

اگر مطمئن نیستید که گربه شما یک گوشتخوار طبیعی است ، دفعه دیگر که خمیازه کشید دندان های او را بررسی کنید. این دندانهای نیش برای خوردن جوانه های یونجه طراحی نشده اند.

گربه شما به همان اندازه که گیاهخوار است گوشتخوار است ، به این معنی که او به رژیم غذایی نیاز دارد که شامل هر دو باشد. برخی از مواد مغذی فقط در پروتئین حیوانی مورد نیاز گربه وجود دارد ، مانند اسید آمینه به نام تورین ، ویتامین A یا اسید آراشیدونیک. بدون تورین ، گربه ها می توانند کور شوند و قلب بزرگی پیدا کنند.

همچنین نباید از غذای سگ گربه خود تغذیه کنید ، زیرا نیازهای یک حیوان و حیوان دیگر متفاوت است و گربه شما ممکن است مواد غذایی مناسب را دریافت نکند اگر به او غذای سگ بدهید. .

این که گربه شما به گوشت احتیاج دارد به این معنی نیست که شما مجبورید به او گوشت خام بدهید ، یا اجازه دهید برای غذای خودش شکار کند ، زیرا سبک زندگی که ما صدها سال به این حیوانات داده ایم اجازه آن را نمی دهد. فقط با گوشت و با غریزه ای رشد نکرده زندگی کنند.

گیاهانی برای پاکسازی و تغذیه

 

اگر سبز باشد و در زمین یا گلدان رشد کند ، احتمالاً گربه شما سعی در خوردن آن دارد. اگر گیاهان مورد نظر از نظر گیاهان خانگی یا از آن بدتر باشند ، اگر برای او سمی باشد ، این نیاز گربه شما نگران کننده است.

بسیاری از دارندگان گربه این عادت را به عنوان یک مشکل رفتاری درک می کنند. ایده این افراد این است که اگر گربه گیاه می خورد به این دلیل است که غذای کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کند. به نوعی ، درست است ، دلیل اصلی خوردن گیاه حیوانات این است که در رژیم غذایی خود به سبزیجات بیشتری احتیاج دارد.

به گفته کارشناسان ، گربه ها از گیاهان تغذیه می کنند تا:

  • دریافت مواد مغذی موجود در گوشت
  • به هضم غذا کمک کنید
  • برای کمک به دفع موهایی که هنگام غذا خوردن بلعیده اید

دلیل آن هرچه باشد ، نکته این است که گربه شما نیاز به خوردن سبزی دارد و آنها به طور ذاتی این کار را خواهند کرد. بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که غریزه را به حیوان هدایت کنید تا گیاهانی را که مخصوص آن کاشته شده بخورند.

میان وعده گربه

گربه آراسته و تغذیه شده بین ساعاتی نیازی به میان وعده ندارد. میان وعده ها یا وعده های غذایی که زیاد تکرار می شوند همان اثری را که می توانند روی شما بگذارند در مورد گربه شما دارند: افزایش وزن ناسالم و رژیم نامتعادل.

مطمئناً مقاومت در برابر وسوسه دادن هر چند وقت یکبار به گربه سانان سخت است و مشکلی ندارد به شرطی که این یک عادت روزانه نباشد. اینکه شما چقدر باید بین یک میان وعده و غذای دیگر فاصله داشته باشید ، به گربه و نوع آب نبات که به او می دهید بستگی دارد. اگر می بینید که گربه شما چاق می شود و رژیم غذایی که دریافت می کند صحیح است ، احتمالاً غذاهای زیادی به او می دهید.

آب برای گربه خود

گربه شما برای هر پوند از وزن بدن حدود 50-100 میلی لیتر آب نیاز دارد که برای گربه با اندازه طبیعی حدود 2 لیتر آب در هفته است.

منبع اصلی آب گربه ها نوشیدن است ، اما منابع مهم دیگری از آب وجود دارد. در حین غذا خوردن ، گربه شما خود را آبرسانی می کند ، به همین دلیل ، حیوان بیش از آنچه که به نظر می رسد آب می خورد.

اگر آب کافی نداشته باشید ، گربه شما می تواند کم آب شود ، که این یک مشکل جدی برای هر موجود زنده ای است و گربه ها به خصوص مستعد ابتلا به آن هستند. یک گربه می تواند روزها بدون غذا بماند ، تا 40٪ از وزن بدن خود را از دست بدهد و زنده بماند ، اما از دست دادن فقط 10٪ آب بدن می تواند او را از بین ببرد.

راه حل برای مرطوب نگه داشتن و مراقبت کامل گربه شما ساده است ، هر روز یک بار بررسی کنید که آب در دهانه خود دارد.

غذای خانگی یا غذای خریداری شده؟

بهترین نکته در مورد غذاهای خانگی این است که شما دقیقاً بدانید از چه موادی استفاده کرده اید و کیفیت و سلامتی دارند اما در مورد مراقبت از گربه بهتر است آنها را ترک کنید متخصصان تغذیه گربه ها بیشتر غذا را تهیه می کنند.

تهیه یک رژیم غذایی متعادل برای گربه آسان نیست زیرا وعده های غذایی باید حاوی مقادیر مشخصی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات باشند. انواع مختلف حیوانات از جمله انسان در رژیم های غذایی خود به نسبتهای مختلف پروتئین ، چربی و کربوهیدرات نیاز دارند. علاوه بر این ، نسبت ها با افزایش سن حیوان تغییر می کنند. یک بچه گربه تازه متولد شده نسبت به گربه بالغ نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد و نیاز این دو نسبت به گربه پیر بیشتر است. اکثر شرکت هایی که غذای حیوانات خانگی درست می کنند فرمول های خاصی برای سن و سطح فعالیت های مختلف دارند ، حتی رژیم های غذایی ویژه ای برای گربه ها با نگرانی های بهداشتی وجود دارد.

چگونه از موهای گربه خود مراقبت کنیم؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از گربه ها همیشه شیک و زیبا به نظر می رسند ... در حالی که درست است که برخی از گربه ها با موهای خوبی به دنیا می آیند ، اما معمولاً گربه هایی که موهای زیبایی دارند به دلیل آراستگی و مالک بودن آنها هستند وقت صرف این جنبه کنید.

به جز مواردی که می خواهیم گره های محکم یا مداخله پزشکی را برداریم ، دلیل دیگری برای کوتاه کردن موهای گربه وجود ندارد. گربه ها آماده داشتن یک دست مو هستند و اگر ضخامت مو متفاوت باشد ، می تواند تنظیم دمای بدن آنها را تغییر دهد. اصلاح کوتاه کت گربه موی بلند برای جلوگیری از گره خوردن مشکلی نیست ، اما این کار باید توسط یک آرایشگر حرفه ای انجام شود که می داند چه مقدار مو را می تواند کوتاه کند و چگونه این کار را انجام دهد.

گربه های بلند مو و کوتاه

موهای زرق و برق دار یک گربه ایرانی یک کار هنری واقعی است ، اما باید به خاطر داشته باشید که صاحب آن ساعت ها آماده سازی منظم طول کشید تا آن را بدست آورد و آنرا حفظ کند. این عقل رایج است که گربه هرچه مو بیشتری داشته باشد ، به کار و مراقبت بیشتری نیز احتیاج دارد. گره های ضخیم پوست ممکن است دردناک باشد و حتی باعث آسیب به خز گربه شود.

این طور نیست که گربه های مو کوتاه به مراقبت منظم احتیاج ندارند ، بلکه وقف و مسواک زدن کمتر نیز لازم است. یک گربه مو کوتاه کوتاه که خود آرایش می کند ، غالباً می تواند با برس و شانه ، صاحب تنبل خود را جبران کند ، با این حال ، در گربه های مو بلند ، شما نمی توانید از نظافت روزانه حیوان خانگی خود خلاص شوید.

گربه ها از زبان و دندان های خود برای نظافت استفاده می کنند ، اما هر بار که شروع به غسل ​​دادن با انقباض می کنند ، پوست را می بلعند. از آنجا که بدن توسط بدن حیوان هضم نمی شود ، می تواند در معده و روده گربه جمع شده و باعث ایجاد گلوله های مو شود. به طور کلی ، گلوله های مو به طور کلی برای حیوان مضر نیستند ، بنابراین اگر می بینید گربه شما دوباره گلوله های مو را از بین می برد وحشت نکنید. در موارد شدید ، موهای خورده می توانند روده گربه شما را مسدود کنند ، در این صورت شما باید به دامپزشک مراجعه کنید تا تشخیص دهد آیا جراحی ضروری است یا خیر.

آیا من برای گربه خود نیاز به یک آرایشگر دارم؟

 

از آنجا که گربه های مو بلند نیاز به نظافت منظم دارند ، گاهی اوقات یک بار در روز ، ممکن است تصمیم بگیرید که به دنبال یک پیشنهاد حرفه ای باشید. هنوز هم ، شما باید برای مراقبت از موهای گربه خود در خانه و دانستن نحوه استفاده از آنها ، ابزار خود را داشته باشید ، زیرا گاهی اوقات اگر حیوان خانگی گره خورد ، ممکن است عصبی شود و در آن زمان باید از آن مراقبت کنید. .

مزایای اصلی آرایشگاه حرفه ای آموزش ، مهارت و تجربه است. یک آرایشگر خوب می تواند کت گربه شما را سریع و بدون درد زیبا کند. حتی افراد ماهر که از خز گربه خود مراقبت می کنند تصمیم می گیرند که این حیوان را به مناسبت به داماد گربه برسانند.

نکاتی برای مراقبت از موهای گربه در خانه

  • سعی کنید از زمانی که صرف مراقبت از موهای گربه و سرگرم کننده آن می کنید نهایت استفاده را ببرید. بیشتر گربه ها دوست دارند نوازش شوند و از احساس آراستگی لذت ببرند. این یک روش خوب برای ایجاد همراهی با گربه است. هنگامی که می خواهید از موهای گربه خود مراقبت کنید ، با روشی دوستانه به گربه خود نزدیک شوید و با محبت بیشتری داماد را بپاشید.
  • آن را به آرامی مسواک بزنید. سعی نکنید گربه خود را مجبور به نشستن یا ماندن در وضعیت نامناسبی کنید.
  • شاید نتوانید گربه خود را در یک نشست آماده کنید. اگر حیوان از نظافت خود خسته شده است ، آن را در زمان دیگری تمام کنید. بهتر است 4 جلسه دلپذیر بگذرانید تا یک مبارزه طولانی و پر پیچ و خم.
  • اگر گربه شما گره پیچشی دارد که نمی توانید آن را از بین ببرید ، از متخصص کمک بگیرید. اگر یک ظرف غذا را مجبور کنید ، می توانید به خز گربه آسیب برسانید. اگر نتوانید گربه خود را هنگام مراقبت از موهایش آرام کنید ، می تواند مفید باشد. از این ویزیت استفاده کنید و راهنمایی بخواهید و تکنیک های اساسی آرایشگاه را بیاموزید.

مراقبت از موهای گربه فقط اولین قسمت نظافت حیوانات خانگی است ، در بخش بعدی برخی از نکات برای استحمام گربه شما را بیان خواهیم کرد.

چگونه گربه خود را غسل دهیم؟

معمولاً گربه برای تمیز ماندن به حمام منظم احتیاج ندارد ، اما گاهی اوقات برای معالجه هجوم کک ، نظافت گربه ای که برای رفتن به یک ماجراجویی گل آلود فرار کرده است ، برای درمان بیماری پوستی به حمام نیاز است. ، یا گره سختی را که می تواند به پوست گربه شما آسیب برساند ، بردارید.

برخی از افراد ترجیح می دهند این کار را از ترس یا کمبود تجربه به یک آرایشگر حرفه ای بسپارند. برای کسانی که می خواهند آن را در خانه امتحان کنند ، در اینجا چندین مفهوم اساسی حمام آورده شده است:

  • قبل از گرفتن گربه حمام را آماده کنید. شما برای مراقبت از موهای حیوان خانگی خود به یک شامپوی خوب احتیاج دارید و در این صورت ، یک شامپوی ویژه برای کک یا بیماری های پوستی که می توانید آن را در فروشگاه حیوانات خانگی خود پیدا کنید. شما همچنین به یک حوله بزرگ نرم ، برس و شانه نیاز خواهید داشت. توصیه می شود قبل از استحمام موهای گربه خود را مسواک بزنید ، مخصوصاً برای گربه های مو بلند.
  • اگر می دانید چگونه ، حمام زمان خوبی برای بریدن ناخن های گربه است.
  • شما می توانید با استفاده از پماد خنثی چشم که می توانید از دامپزشک بخرید ، چشم گربه را از صابون محافظت کنید.
  • برای پاشیدن آب از یک سینک بزرگ با یک پیوست استفاده کنید. قبل از قرار دادن گربه در زیر جریان آب را روشن کنید و مطمئن شوید که نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. دمای دلپذیر برای دستان شما عالی خواهد بود.
  • گربه شما احتمالاً می خواهد از روی شما بالا برود ، به همین دلیل لباس مناسبی بپوشید که بتواند خیس شود و شما را از خراش های احتمالی محافظت کند.
  • استحمام گربه غالباً کار پیچیده ای است که ممکن است به دو نفر احتیاج داشته باشد ، یکی گربه را نگه دارد و دیگری برای کف و شستشو. در همه موارد ، شما باید حیوان را بی حرکت کنید. روش اصلی این است که گربه را با فشار کم به آرامی اما محکم در پایه گردن نگه دارید.
  • برای استفاده از صابون ، گربه را از سر تا دم مرطوب کنید. به همان روش شامپو بزنید ، کف آن را بگیرید و خوب بشویید.
  • دستورالعمل های برچسب شامپوهای دارویی را با دقت بخوانید. بعضی از آنها 5 تا 15 دقیقه قبل از شستشو نیاز دارند تا موثر واقع شوند.
  • از باقی مانده صابون اطمینان حاصل کنید زیرا هنگام گربه پوست گربه می تواند پوست گربه را تحریک کند یا بخشی از آن را بلعید.
  • برای خشک کردن گربه خود ، پوست حیوان را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود ، سپس آن را در یک حوله بزرگ و کرکی بپیچید و به آرامی خشک کنید.
  • اگر حیوان رها و آرام است ، از این واقعیت که مو خیس است استفاده کنید تا گره های راحت تری از بین برود.
  • اگر خوش شانس هستید گربه شما می تواند صدا و احساس سشوار را تحمل کند ، اما این را هم باور نکنید ، زیرا خشک کن وسیله ای است که گربه ها اغلب از آن می ترسند. بهتر است چند روز قبل از حمام خشک کن را آزمایش کنید تا به آن عادت کنید.

اسباب بازی های گربه

هنگام مراقبت از گربه ، تمیز نگه داشتن و دوست داشتن آن به همان اندازه که بیدار ، سرگرم کننده و فعال است ، مهم است. چیزی به سادگی یک رشته یا ریسمان می تواند آرام ترین گربه را به گربه ای سرزنده و بازیگوش تبدیل کند. اگر به طور معمول از سیم و طناب برای بازی استفاده می کنید ، مراقب باشید حیوان در زمان دور بودن نتواند به آنها دسترسی پیدا کند زیرا ممکن است آنها را خفه یا بلع کند و باعث انسداد روده شود. گربه ای که در یک طناب گیر می کند ، می تواند در هنگام تلاش برای فرار وحشت کند و خود را آسیب برساند.

گربه ها هرچیزی را براق ، چین و چروک یا کوچک می کنند تا کف آن را به یک اسباب بازی تبدیل کنند. همیشه توجه داشته باشید که گربه شما این اسباب بازی ها را با دهان خود نگه داشته و ممکن است آنها را ببلعد ، بنابراین باید مواردی باشند که نمی توانند خفه شوند و یا مسموم شوند. در مواردی که گربه جسم خارجی را می بلعد و وارد دستگاه گوارش می شود ، می تواند باعث استفراغ یا اسهال و گاهی بدتر شود. به همین دلیل ، سعی کنید گیره های کاغذ ، فویل و یا نوارهای لاستیکی را از گربه خود دور نگه دارید.

بسته بندی های آب نبات سلفون بسیار خطرناک است. گربه ها نمی توانند در برابر بافت چروکیده آن مقاومت کنند و بقایای شیرین آنها را به بلعیدن دعوت می کند. بسته های کاغذی که آب نبات را می پیچد می تواند در معده گربه شما شکسته شود ، پوشش داخلی آن را بپوشاند و مانع جذب مواد مغذی از غذا شود.

چه اسباب بازی هایی برای گربه من بی خطر هستند؟

شما می توانید برای گربه خود اسباب بازی های مخصوص تهیه شده را در فروشگاه های حیوانات خانگی خریداری کنید ، اما در صورت تمایل می توانید هر اسباب بازی تهیه کنید که:

  • هر چیزی که سخت باشد و بتواند آن را پرتاب کند ، بخورد ، خراش دهد ، مشت کند ، مشت کند یا لیس بزند ، می تواند اسباب بازی خوبی برای گربه شما ایجاد کند.
  • سعی کنید قطعات متحرک یا قطعات کوچکی نداشته باشید که به راحتی از هم جدا شوند.
  • عروسک های مخمل خواب دار با قطعاتی از نمد بهم چسبیده.
  • توپ های مش پلاستیکی با زنگوله از محبوب ترین اسباب بازی های گربه است.
  • از اسباب بازی هایی که می توانید در آن قسمتی از آن یا دکوراسیون را جدا کنید یا پوست آن را جدا کنید ، خودداری کنید.
  • یک توپ تنیس که گربه می تواند آن را بدرقه کند.
  • هیچ چیز سرگرم کننده ای از تماشای دیوانه شدن گربه هنگام تعقیب یک نشانگر لیزر در خانه نیست. هرگز چشم های حیوان را مستقیماً با اشاره گر نشانه نگیرید.

ویزیت و واکسیناسیون دامپزشکی

یکی از مهمترین نکات هنگام مراقبت از گربه سلامت آن است. داشتن یک دامپزشک خوب و قابل اعتماد بسیار مهم است که بتوانید برای ویزیت های عادی و اضطراری مرتباً از وی بازدید کنید. انتخاب دامپزشک برای گربه مانند انتخاب پزشک است ، شما به دنبال شخصی خواهید بود که با شناخت کافی نسبت به بیماران خود مراقب باشد و نیازهای حیوان شما را درک کند.

دامپزشک پیدا کنید

اگر به تازگی گربه ای را به فرزندی پذیرفته اید ، به تازگی به منطقه جدیدی نقل مکان کرده اید یا نیاز به یافتن دامپزشکی جدید دارید ، می توانید صفحات زرد را به صورت آنلاین جستجو کنید یا از دوست یا همسایه خود س askال کنید. نباید ترسید گربه خود را به دامپزشکی که نمی شناسید ببرید ، به یاد داشته باشید که هر دامپزشکی به طور خاص برای مراقبت از حیوانات مطالعه کرده است و برای گرفتن مجوز فعالیت به عنوان دامپزشک باید قوانین سختگیرانه ای را دنبال کند. .

پس از مراجعه از دامپزشک ، با مراجعه به مشاوره آنها از امکانات دیدن کرده و با پزشکان ملاقات کنید. هوشیار باشید ، اما اگر دامپزشک یا کارکنان کلینیک نمی توانند وقت زیادی را صرف شما کنند و به همه س allالات شما پاسخ دهند ناامید نشوید. اگر سوالات زیادی در این باره دارید ، بهتر است از یک قرار ملاقات بخواهید و پیشنهاد پرداخت کنید.

واکسیناسیون گربه ها

مراقبت از یک گربه  می رود از طریق روز به برنامه واکسیناسیون. اکثر واکسن ها با تلقیح سویه ضعیف شده ویروس ، به حیوان امکان می دهند تا آنتی بادی علیه ویروس تولید کنند. بدن حیوان به این ویروس های ضعیف حمله کرده و یاد می گیرد هنگام ورود ویروس قدرتمند به بدن ، از خود در برابر آنها دفاع کند. این دقیقاً در واکسن های انسانی همان کار را می کند.

واکسن ها گربه شما را در برابر بیماری های رایج معمولاً ناشی از ویروس ها محافظت می کنند. وقتی ویروسی به بدن حیوان حمله می کند ، هیچ دارویی نمی تواند آن را از بین ببرد. بیماری های ویروسی باید سیر خود را طی کنند و در صورت غلبه بر آن ، قربانی مادام العمر ایمن می شود. واکسن ها فواید ایمنی در برابر بیماری گربه را برای شما فراهم می کنند بدون اینکه از علائم آن رنج ببرند.

واکسن نمی تواند بیماری ناشی از ویروس را درمان کند ، بنابراین اگر گربه شما واکسینه نشده و به ویروس آلوده باشد ، واکسن او را درمان نمی کند. هیچ واکسنی 100٪ موثر نیست ، بنابراین هر چند وقت یک بار گربه ای که تمام واکسن های خود را به روز می کند با چیزی که قرار است از آن محافظت شود بیمار می شود. از طرف دیگر ، بیماری های خاصی وجود دارد ، آنها سیستم ایمنی بدن حیوان را غیرفعال می کنند ، بنابراین حتی اگر گربه شما در برابر آن واکسینه شده باشد ، از آنجا که سیستم ایمنی بدن نمی تواند کار کند ، فایده ای نخواهد داشت.

گربه ها باید علیه هاری واکسیناسیون واکسینه شوند. واکسن ترکیبی معمولاً در برابر بیماری گربه سانان (پانلوکوپنی) و بیماریهای شایع دستگاه تنفسی فوقانی مانند رینوتراکتیت ویروسی گربه سانان ، ویروس کالیسی و کلامیدیا محافظت می شود. این واکسن ها می توانند از طریق تزریق در زیر پوست یا عضلات یا به صورت اسپری که مستقیماً در سوراخ های بینی گربه تزریق می شوند ، تزریق شوند.

هر گربه ای که برای اولین بار واکسینه شود ، به یک سری واکسیناسیون با فاصله چند هفته نیاز دارد. برای بچه گربه های تازه متولد شده ، این واکسن ها از هفت تا هشت هفتگی شروع می شوند و تا چهار ماه ادامه دارند.

واکسن هاری یک بار در سه ماهگی و برای بزرگسالان در هر سنی تزریق می شود. واکسن ها علیه سایر بیماری های گربه از اواسط دهه 1980 وجود داشته است ، به ویژه واکسن علیه ویروس لوسمی گربه سان (FeLV). FeLV یا FeLeuk به گلبول های سفید خون گربه حمله کرده و می تواند باعث سرطان خون در حیوان شود.

ویروس نقص ایمنی گربه سانان (FIV) و پریتونیت عفونی گربه سانان (FIP) نیز بیماری های کشنده گربه ها هستند که توسط ویروس ها ایجاد می شوند. تست های تشخیص آزمایشگاهی در دسترس است ، اما آزمایشاتی که در حال حاضر برای FIP استفاده می شود ممکن است نتایج غیرقطعی داشته باشد. واکسن هایی برای IVF و FIP وجود دارد ، اما دامپزشکان هنوز در مورد تأثیر آنها در جلوگیری از انتقال بیماری توافق نکرده اند.

دامپزشک می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید گربه شما در معرض این بیماری ها است یا خیر و آیا مزایای بالقوه واکسیناسیون آنها بیشتر از خطرات است.

 





:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : پنج شنبه 18 دی 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی